Система Orphus
 
 
 

RSS підписка

Клікніть по іконці, щоб отримувати актуальні новини по RSS каналу

Або введіть email, щоб отримувати посилання на актуальні новини в свій ящик

 
 

Наші кнопки:


Вишгородський РМК

Отримати код кнопки (88x33)


Вишгородський РМК

Отримати код кнопки (160x60)

 

Семінар-практикум географів у форматі «Світового кафе»

У четвер, 21 березня,   у Синяківській  ЗОШ І-ІІ ступенів відбувся семінар-практикум для вчителів географії та природознавства за темою   «Шляхи реалізації наскрізної змістової  лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії та природознавства».

З вітальним словом до учасників семінару звернулася директор школи Сулейманова Тетяна Олександрівна, яка презентувала навчальний заклад та побажала успішної роботи.

Семінар розпочався із цікавої екскурсії на фармацевтичний науково-дослідний центр «Альянс краси», що у селі Синяк. Підприємствопрацює за європейськими стандартами, пропонуючи українському споживачеві якісний продукт, підтверджений сертифікатом ISO. Вчителі не лише ознайомилися з технологічним процесом виготовлення косметичних засобів, а й стали учасниками майстер-класу. Це дало можливість ще раз переконатися в тому, що немає нічого цікавішого, аніж виготовити косметичний засіб власноруч!

Учасники семінару для вирішення комплексної проблеми «Шляхи реалізації наскрізної змістової  лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії та природознавства» обрали актуальну нині методологію  «Світового кафе». Організатор, методист РМК Рихлик Т.І., запропонувала теми для обговорення:  «5 аргументів «за» доцільність реалізації наскрізної змістової  лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії та природознавства»;  «5 методик, що забезпечать формування духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства»;  «5 форм роботи з учнями по усвідомленню необхідності формування безпечного здорового життєвого середовища»; «5 географічних аргументів «за» необхідність здорового способу життя». Обговорення тем за кожним із «кольорових» столиків відбувалося   у невимушеній творчій атмосфері за чашкою кави чи чаю. Засідання у форматі «Світового кафе» завершилося результативно: кожен із модераторів, який скеровував процес обговорення,  презентував напрацювання групи. У процесі узагальнення учителями географії було обрано найбільш доцільні шляхи реалізації наскрізної змістової  лінії «Здоров’я і безпека».

Цікавим і актуальним за змістом був майстер – клас  Романенко М.С. «Від педагогічної ідеї до географічної компетентності учнів». Марина Сергіївна, молодий перспективний педагог, була учасницею Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019» у номінації «Географія». Саме враженнями від конкурсних випробувань та проблемами, які виникали  під час підготовки до конкурсу, вона і поділилася з колегами.

Свою педагогічну ідею Марина Сергіївна окреслила словами видатного українського педагога, громадського діячаГригорія Ващенка: «Основне в людині не знання самі по собі, навіть не глибина і систематичність їх, а характер і добра воля, що визначається спрямуванням сил людини до високої мети, поєднанням з енергійністю, великою наполегливістю і стійкістю у досягненні поставлених перед собою завдань». Вонаглибоко переконана в тому, що саме краєзнавчий принцип навчання дає можливості реалізувати завдання, що стоять перед шкільною географією та у повній мірі розкрити її компетентністний потенціал. Самеу краєзнавстві закладено великий навчаючий, виховний і розвивальний потенціал. Багатогранне й різноманітне життя рідного краю дає невичерпний цікавий наочний матеріал для навчання і виховання учнів, допомагає поєднувати теорію з практикою, конкретизувати найскладніші абстрактні поняття, зробити їх дохідливішими, більш значущими.

«Пізнай свій край, себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш свій шлях у життя…». Ці слова українського просвітителя, гуманіста, філософа, поета і педагога Григорія Савича Сковороди сьогодні актуальні як ніколи, співзвучні ідеям Концепції нової української школи. Щоб виховати успішних у майбутньому учнів, Марина Сергіївна сформувала для себе 5 правил результативної діяльності вчителя:

Правило 1. Досліджуй! Адже саме краєзнавчо-дослідницька діяльність цікава для учнів. На основі живого сприйняття життя рідного краю учні не лише сприймають нову інформацію, роблять висновки, розкривають закономірності, формують практичні навики, а й розвиваються емоційно.

Правило 2. Інтерпретуй сучасно! Діти живуть у глобалізованому світі швидких змін, тому потребують нових та цікавих методів та прийомів роботи, завдяки яким включається і розум , і емоції. У моєму методичному арсеналі – кластер, моделювання, Т-таблиця, інтелект-карти, робота в парах, читання з маркуванням, скрайбінг; інтерактивні прийоми «Фішбоун», «Кубик Блума», «Ажурна пилка», «Знаємо – Хочемо знати – Дізнались».

Правило 3. Май нестандартний погляд на звичайні речі! Бо саме креативність – відмінна риса успішної особистості. Ми презентуємо наш край у вигляді патріотичних флешмобів, аукціонів ідей, конкурсів краєзнавців, екологічних  стежок, туристичних маршрутів, ярмарок. Це приносить нам як інтелектуальне, так і емоційне задоволення.

Правило 4. Інтегруй! Не бійся поєднати непоєднуване! Географія  інформативна, її вивчення сьогодні неможливе без використання інформаційно-комп’ютерних технологій! Саме тому з метою презентації свого краю у всесвітній мережі ми поширюємо різнопланові відеоролики. У процесі роботи учні виступають у ролі сценариста, режисера, актора, диктора, що сприяє розвитку творчих задатків.

Правило 5. Будь патріотом! Якщо вчитель патріот – патріотами будуть і учні.Краєзнавство –найпатріотичніша наука, ценайсуттєвіший засіб формування громадянина нашої держави.Пізнання «малої батьківщини», її минулого й сучасного – важлива передумова формування особистості, її свідомої участі в житті держави.

«Я хочу стати успішним учителем. Я впевнена, що досягну своєї мети, бо поруч – мої учні, мої партнери і найсуворіші судді». Ці слова молодого педагога прозвучали водночас і зворушливо, і переконливо.

Як мотивувати сучасного учня до вивчення географії? Це питання хвилює кожного вчителя. Марина Сергіївна запропонувала  нестандартний  погляд на урок географії, а саме запросила присутніх на урок…під куполом! Тему обрала відповідну - «Вода і є життя!», адже 22 березня відзначається Всесвітній день води. Урок, яскравий та інформативний, пролетів непомітно і за висловом колег-географів «Повернув у далеке дитинство…»

Наприкінці семінару на його учасників чекав приємний сюрприз: чудові пряники – жайворонки, символ весняного рівнодення і данина народним традиціям.

Семінаром-практикумом  учителі географії та природознавства залишилися дуже задоволені, адже вони не лише удосконалили свою фахову та методичну грамотність, а отримали позитивні емоції від спілкування з однодумцями. Вони висловили щиру вдячність адміністрації та колективу Синяківської ЗОШ І-ІІ за високий рівень організації та проведення заходу.

Автор: Сулейманова Тетяна

Якщо Вам сподобалась публікація - поділіться посиланням з колегами по соціальній мережі

Система Orphus